Melyik karóra márkának és típusnak nől leginkább az értéke

Melyik karóra márkának és típusnak nől leginkább az értéke

A gyűjtés egy kellemes hobbi. Gyűjteni szinte mindent lehet, a bélyegektől kezdve, a whiskys üvegeken keresztül egész az ékszer vagy a karóráig. És éppen a karóra gyakran nagyon értékes gyűjtői darab, és a gyártók részére is viszonylag egyszerű egy olyan órát gyártani, amely rendelkezik az adottsággal egy gyűjtői darabbá válni. Betartanak egypár bevált lépést és mi, az óra bolondjai el vagyunk veszve – egyszerűen meg kel, hogy legyen az összes!

Melyik márkának az értéke nő a legjobban?

Természetesen a hagyománnyal rendelkező világmárkák karórái értéke nő a legjobban, amely akár a 18.- 19.-ik századba is nyúlhat. Ha azonban egy gyors választ szeretne a fejlécben feladott kérdésre, egyértelműen három szóval is válaszolni lehet: Rolex és a Patek Philipe. A Rolex a hírnevéből merít. Karóráit számos celeb viseli és a marketingje valóban magas szintű.

A márka káprázatos történelemmel rendelkezik, különböző VIP rendezvény partnere és a Rolex karóra minden jobb ékszerésznél kapható. Többé, kevésbé ugyanez mondató a Patek Philipe márkáról is, azonban körülötte nem olyan nagy a hype és ezt a márkát a valódi ínyencek keresik. További ismert márka, melynek értéke egyre csak nő, a Breitling, az Omega, az Audemars Piquet, a Cartier, a Jaeger-Le Coultre vagy az IWC.

A legmenőbb a hagyomány

Általánosságban azt lehet mondani, hogy a hagyományosnak tartott karóráknak az értéke nő a legjobban. Tehát azon kollekciók első modelljei, amelyek például egy új formatervezéssel jöttek és hasonló. Nem várható el, hogy ha most vásárol egy karórát 3 millió forintért, egypár héten belül eladja 3,5 millióért.

Minden arról szól, hogy elkel tudni kapni a megfelelő pillanatot. Tehát a pillanatot, amikor a kereslet magasabb kezd lenni, mint a kínálat.

A speciális sorozatok mellet tegye le a voksát

A limitált kiadások a márka térhódítása és a gyűjtők bolondítása kitűnő módja. Ennek a legjobb példája az Omega márka, amely a  70 évvel ezelőtti Mille Miglia autóverseny szponzora volt, és most az évforduló alkalmából egy 100 darabos limitált kiadással készülhetett.

Mivel hasonló órát azelőtt soha nem gyártott és ezután sem fog, világos, hogy az értéke csak nőni fog. Ha szerencséje van, és meg tudja vásárolni, nyert ügye van. Elegendő egypár évet várni, és attól függően, hogy milyen volt a vételár és hány darab készült, ez az órát a vételár többszöröséért tudja értékesíteni. Tehát mondhassuk, hogy egy karóra néha gyorsabb út a pénzhez mint a különböző befektetési alapok.

Karóra kollekciók, amelyeket érdemes gyűjteni

Már említettük az Omega márkát – a gyűjtők körében nagyon kedvelt a Speedmaster kollekció. A gyűjtői magaslatokba, elsősorban az amerikai kormány, ill. a NASA-val való kapcsolat jutatta. Az Omega Speedmaster ugyanis az első karóra a körpályán.

Egy további rendkívül kedvelt kollekció a Rolex – Submariner. Egy hagyományos óráról van szó egy óriási adag exkluzivitással. A kollekció számos modellt tartalmaz, és természetesen, nem mindegyiknek adatik meg az azonnali érték növelés. De ha jól választ és a korlátozott darabokra voksol, nem nyúlhat mellé.

Az olcsóbb órák értéke is nő

Ne feledje, egy értékes gyűjteménybe nem szükséges milliókat invesztálni. Az olcsóbb márkák órái is növelik éréküket, főleg, ha egy gazdag múlttal rendelkező márkáról van szó (például a Prim karóra).

Gyűjtői türelmét a jól megválasztott korlátozott modellek is jutalmazni fogják, melyeket a Casio márka hozza. Ez egy világklasszis, ezért nem csoda, hogy modelljei ilyen nagy érdeklődésnek örvendenek.

Ön is karórát gyűjt? Ha igen, akkor milyent?

További cikkek


Retró karóra: utazás a múltba Retró karóra: utazás a múltba

Retró karóra: utazás a múltba

A múlt mindannyiunk számára mást jelent. Van aki a szocializmus napjait idézi fel, van aki a tegnapi randit. Bárhogy is van, az idő száguld előre és nekünk nem marad más hátra, csak alkalmazkodni ehhez a tényhez. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a…

Belépés a magazinba